Az egész napos ülőmunka önmagában is komoly veszélyt jelent vénáink állapotára, ami annak is problémát okozhat, akit genetikailag kevésbé érintene a visszeresedés. Néhány alapszabályt betartva ugyanakkor megakadályozhatjuk a visszerek megjelenését. 

Lábujjtorna

A hosszú ideig tartó egy helyben ülés vagy állás sok esetben nem kerülhető el, különösen akkor, ha ez munkakörülményeinkből adódik. Egy kis torna azonban itt is segíthet. Emeld fel, majd hajtsd be a lábujjaid, és ezt végezd el naponta többször is. Ezek a mozdulatok ugyanis fokozzák a vérkeringést és élénkítik az izmokat. Emellett sose ülj hosszan keresztbetett lábakkal!

Polcoljuk fel a lábainkat!

Ülés és fekvés közben lehetőség szerint minél gyakrabban támasszuk alá lábainkat, különösen fontos ez az íróasztalnál ülve. Vannak kifejezetten erre a célra készült lábtartók, de megfelelő lehet egy puff vagy kisszék is. A vér így nem reked meg a láb vénáiban, hanem könnyebben áramlik vissza a test felé.

Lábzuhany

Tusoljuk lábainkat rendszeresen hűvös vízzel a lábfejétől a comb irányába haladva. A hűvös víz serkenti a vérkeringést és erősíti a vénákat.

Kerüljük el a forró fürdőt!

A nagy meleg és a hőség árt a vénáknak. Kerüljük el a hosszúra nyúló napozást és a forró fürdőzést, ne használjunk ágymelegítőt! A meleg hatására az erek kitágulnak, így a vér nem tud visszaáramlani a szív felé.